Velvyslanec - doslov

No. Dobrá tedy. Využívám hezké datum a házím sem poslední předchystanou věc.

Není to epilog ani nic takzvaně uměleckého, jen pár mých osobních malých štěků, které vznik téhle obludy provázely, nebo které sloužily jako nějaký odrazový můstek.

  1. Každá moje kapitola ve wordu měla za svým číslem asi třicet otazníků. Ze začátku protože jsem nevěděla, že píšu sérii, ke konci ze zvyku či pro štěstí, nazvěme to tradicí.
  2. Dorian ze 3. kapitoly nebyl z Lokiho ženského já nadšen, protože by byl mnohem radši, kdyby Loki zůstal ve své vlastní podobě. Ujišťuji vás, že by se nechal i svést.
  3. Aeris a Loki jsou v nezávazném vztahu déle než osm set let. Ani jeden si z toho nic nedělá, dokonce ani králova manželka s tím neměla problém. Vlastně jenom trošku žárlila, a to na svého manžela, nikoli na Lokiho. Chtěla si ho taky vyzkoušet! (Nemá to pro příběh větší význam, ale ta představa byla příliš lákavá.)
  4. Aeris má pět dcer, a každá z nich by ho dovedla přeprat. Pro zachování dobrých vztahů mezi Ljósálfheimem a Asgardem každou z nich několikrát nabídl coby potenciální manželku Odinova mladšího syna. „Nebál bych se o ni, kdyby byla s tebou,“ tvrdil. Frigga byla vždy proti, stejně jako každá dcera, na kterou kdy došla řada. „Nebudu spát s chlapem, který spí s mým otcem, propána!“ Nikdy jim to nevyčítal, on je chtěl vdát, ne je cpát s ním do postele. Holt to nedomyslel.
  5. Odin upadl do hlubokého spánku z čistého šoku a smutku až potom, co se dozvěděl o Lokiho „smrti“ na Svartalfheimu. Proto Lokiho přešel vztek a rozhodl se místo dětinské pomsty se o Asgard raději postarat. Jako o vlastní! (V kapitole č. 21 to Odin skoro přiznal, ale řečí svého kmene, takže - jako by se stalo.)
  6. Původně měl být Tony s Lokim v mnohem přátelštějším vztahu, ale Bragi už měl naspěch, takže na to nakonec nedošlo.
  7. Bragi je manželem Idunn, tedy měl k jablkům neomezený přístup. Nelhal, když je Jane slíbil. Jenom jí neřekl všechno.
  8. Bragi je mimo jiné básník, jakože „skutečná“ mytologická postava. Chtěla jsem na to lehounce poukázat ve 25. kapitole, kdy vařil a bavil se s umývačkou nádobí o tom, že navzdory hrdosti musel složit protifašistický slogan, a to jen protože tehdy už umíral hlady a měl dostat zaplaceno.
  9. LNT je zkratka děsivého stroje, který byl po celý příběh nazýván „přístroj“, již zmíněný „stroj,“ nebo „artefakt“. Zkratku vymyslel Bragi a nikdy nikomu neřekl, co vlastně znamená, s výjimkou své matky, na což Loki dojel. (Já to taky vím.)
  10. Jeho organizace nikdy nedostala jméno, protože byl sice básník a umělec, ale nedokázal vymýšlet jména. Viz LNT.
  11. Nápad s Bragim byl v rozpuku, když přišel film Ragnarok a s ním i Hela. Strašně mě to tehdy rozhodilo, proto jsem tehdy k tzv. recenzi Ragnaroku psala něco jako „Marvel mi čórl nápad, uvidíte“. Na pár týdnů jsem nevěděla, co psát, jestli u toho zůstat, jestli to přepsat a vymyslet něco jiného. Kořeny už byly hluboko. ¯\_(ツ)_/¯
  12. Ve 30. kapitole jsem dokonce měla tu drzost vykrádat sebe sama. (jedním slovem: sukně)
  13. V té samé kapitole je podle všeho ještě jeden odkaz. Vtipné je, že bych nevěděla, o co jde, kdybych to nezmínila v předmluvě u kapitoly. Opět krátce. Seriál Scrubs - propisky. Bohužel to nemám zcela podložené - jednak protože nevím, jestli to vůbec byl ten seriál, a jestli jsem si z něčeho neudělala něco jiného... takže kdyby to nebyl odkaz, rozhodně je to inspirace.
  14. Nápad s vkládáním vzpomínek do hlavy (24. kapitola) jsem měla už dávno, druhou možnost, která mě paradoxně vůbec nenapadla, byla na oplátku čórnuta Ragnaroku – tedy to vlezení do hlavy a mrknutí na vzpomínky, které fakt nechcete sdílet. Přizpůsobení organismu (o kterém Thor mluvil tady) a potenciální nebezpečí téhle techniky už je další výmysl, který jsem prostě vyplivla.
  15. Je hodně pravděpodobné, že by Tony na všechno přišel (co se LNT týče), ale to by byla nuda. Tudíž byl v této fanfikci neschopným, což dávám za vinu magii, ke které měl Bragi přístup.
  16. Loki při svém druhém dni na Zemi (ve 4. kapitole) navštívil SHIELD základnu, kde nahlédl do cely se šílenou ženou. Přemýšlel tehdy, jestli ji nemá pustit, jen tak, ze srandy. V té samé cele je teď Jane.
  17. Lokiho hardcore magie – inspirace (kopírka) tady: Dragon Age II trailer. Viděla jsem ho v roce, kdy byl vydán, a od té doby na něj pořád myslím. (Taky jsem se u něj dost nasmála, když jsem si vzpomněla, jak se tahle část příběhu odehrává ve hře. Velice... velice nedůstojně.)
  18. Jizva neměla hrát absolutně žádnou roli, nějak se to tam narvalo až dodatečně. Samo.
  19. Celá povídka vznikla jako něco, co mělo předcházet kapitole s hlavním bojem. Ano, to byl důvod. Ano, vymklo se to.
  20. Vše bylo psáno za pochodu. Mělo to být hotové v tom samém roce, kdy jsem začala psát. A dokonce jsem si byla i skoro jistá, že se mi to povede, protože jsem začala zveřejňovat, až když jsem měla napsaných 16 kapitol. To by v tom byl čert, abych tohle nedopsala v rozumné době, že jo? A počítala jsem s 20 kapitolami. Neumím moc dobře počítat.
  21. V poslední kapitole můžete rozpoznat i pár odkazů na Vladaře (Machiavelli). Jen tak lehce, bylo to psáno po paměti a jsou to spíš náznaky.
---

Ještě sepíšu menší popisky ke kapitolám (jen tak pro info), ať to můžu úplně zabalit a nemít výčitky kvůli zmatku při vyhledávání jen pomocí štítků, a to by mělo být vše.

Packu, poutníci.

Share:
spacer

10 komentářů:

  1. Tuhle povídku jsem četla v průběhu Tvé tvorby několikrát, protože jsem průběžně zapomínala děj. Smekám nad tím, že jsi to zvládla udržet pohromadě, je to jedna z nejlepších FF, co jsem kdy četla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem zapomněla, a kdyby jednou. :D Jsem moc ráda, že se líbilo. Díky ti, dobrá duše, za tvá vlídná slova. Ani nevíš jak.

      Vymazat
  2. Ahoj, mám tvoji tvorbu moc ráda, ale obzvlášť u delších kousků (které ale zasluhují obdiv a které si užívám) jsem si všimla, že místy mají tendenci být trochu ukecané. Postavy se přemisťují tam a zpátky a mluví... Je to jen dojem. Ale jinak to bylo super. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem vinna, rozhodně to neshazuj jen na dojem. To bychom ho totiž měly dvě. :D Ale stejně jako s většinou problémů se svým psaním ani s tímhle nevím, co dělat. Nebo lépe řečeno, co je třeba vím, ale nevím, jak na to. Díky!

      Vymazat
    2. Mně pomáhá, že když popíšu povídku, znovu si ji projdu a výrazně osekám. Nevím, jestli je ale pro tebe takový postup možný, když hned publikuješ. Jak jsem ale řekla, tvoje povídky zbožňuju!

      Vymazat
    3. Jo, to hádám, že by pomoct mohlo. Ale pravda, ještě jsem takovou situaci nezažila, těžko polemizovat. ;)

      Vymazat
    4. Kecání neosekávat, prosím, někteří z nás se u něj královsky baví! :-D

      Vymazat
  3. První co mě napadlo k LNT a Bragiho neschopnosti vymýšlet jména, bylo: Název přístroje je Lituji, Nevím To? :D
    Každopádně děkuji za poznámky k dílu, je super nahlédnout pod pokličku.
    A pak už jenom Och anooo, Dragon Age je boží.


    Ps: Jsem s Daioni ohledně kecání. Rozhodně neosekávat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D :D Já pořád čekám, že se někdo zeptá! :D Ale tvůj návrh by rozhodně prošel, to mu hlavou taky určitě prolétlo. :D

      Ono to kecání mě upřímně strašně baví psát, akorát nepoznám, kdy je toho už moc a kdy je to ještě potřeba, abych omylem neubrala nějakou informaci a zároveň z toho neudělala něco zbytečně vážného bez občasného kousku nesmyslu či humoru. To snad nějak dozraje. ;D

      Vymazat
    2. Kecej dál a vůbec se neomezuj :D

      Vymazat