Life on Mars (UK) - představení + oblíbené FF



***


Není to zase tak profláklý seriál, takže malé představení:

Píše se rok 2006, Sam Tyler (John Simm) je šéf-inspektorem u Manchesterské policie. Při vyšetřování využívá moderní techniky, analýzy, získání usvědčujících informací z pouhého vlákna je otázkou pár minut. Uprostřed případu, kdy je v ohrožení života jeho přítelkyně Maya, však Sam přestane dávat pozor na ne zrovna bezpečném místě - silnici.

Po nehodě se probudí v roce 1973. Je šílený, v kómatu, nebo se mu povedlo cestovat časem? Zjistí, že nastupuje coby nový detektiv inspektor, a jeho nadřízený je učebnicový příklad poldy ze sedmdesátých let. Odpovědi si vynutí pěstmi, když je to třeba, kriminálníky nepovažuje za lidské bytosti, pravidla silničního provozu jsou pro něj jednou velkou neznámou, alkohol má neustále po ruce a o diplomacii se mu pravděpodobně nikdy ani nezdálo.

Samovi, zvyklému na politickou korektnost, úzkoprsost společnosti 21. století a práva podezřelých i usvědčených, začínají perné chvíle. Chce domů, zoufale se potřebuje dostat domů. Ovšem i sedmdesátá léta mají něco v sobě.

Proč se dívat


+ slang, britská angličtina, přízvuk, neobyčejně barvité nadávky
+ humor (ten anglický humor, který všichni známe a milujeme), napětí, akce
+ jeden z mála seriálů, který dokázal skončit v tom nejlepším
+ k sehnání české titulky
+ Gene Hunt (Philip Glenister)
+ snad první ženské postavy, které mě nerozčilovaly (to je mega plus, aby bylo jasno)
+ dodatečně vydané knihy
+ pokračování seriálem ASHES TO ASHES (Gene, Ray a Chris zůstávají)

Pro lepší představu:


Neexistuje - povídám, že neexistuje lepší a výstižnější video než zde přítomné "armed bastards", jelikož to vám jednak pomůže pochopit humor a styl seriálu, a jednak vás to zaručeně naláká. A jestli ne - co tady ještě děláte?

"I am a negotiator."
"I'll make you a hat."


Pro ještě lepší představu (a o něco děsivější) vás směle odkazuji na svůj vlastní tumblr, ještě praštěnější brloh než tento.

Námět se zapsal do dějin


Česká verze - Svět pod hlavou (2017, 10 dílů) 
- když se člověk zdrží neustálého porovnávání s originálem, užije si to mnohem víc. Postavy jiné, jen začátek celého námětu je vlastně podobný, jinak se to ve spoustě věcí rozcházelo. Což není nutně špatně. Navíc je tam Trojan. Nemůžete se nepodívat na něco, kde je Trojan. Na britskou verzi se můžu podívat znovu, tohle by se mi znovu asi nechtělo.

Americká verze - Polda z Marsu (2008/2009)
Neviděla jsem, jen vím o existenci. Pár ukázek na YT mě moc nenadchlo, takže těžko říct, jestli se k tomu někdy dostanu. Jestli znáte a doporučujete - prosím!

Jihokorejská verze - Life on Mars (2018, 16 dílů)
Já byla... docela příjemně překvapená, světe div se. Někdy v roce 2017 jsem myslím viděla jakousi zprávu, že se to chystá, tak jsem si to nějak uložila v hlavě. Hodně vzadu. Což nevadilo, protože jsem si na to vzpomněla až v době, kdy bylo dotočeno i odvysíláno a otitulkováno (v angličtině).
Námět je stejný - úraz a návrat do minulosti jednoho poldy. Jména jsou samozřejmě jiná, rok také (1988), a bylo to pro mě velice zajímavé. Přišlo mi to zbytečně zdlouhavé, některé věci se řešily víc, než bylo nutné, a ty neustálé flashbacky mě málem porazily, ale jinak - viděla jsem, i když docela dávno, a vzpomínka je kolem a kolem pozitivní.


 

Herci a více o(d) nich


Video: Philip Glenister - TOP GEAR

P. Glenister a J. Simm spolu natočili další dva seriály:

  • STATE OF PLAY (politické drama, doporučuji) 
  • MAD DOGS (šílenost, ještě na tom pracuji, nejspíš nedopracuji, moc mě to neoslovilo)

jeden film (kde jsou na druhé straně zákona oba):

  • TUESDAY - taky se tu objeví představitel Harryho Woolfa z LoM. Prakticky je to o loupežném přepadení v bance, jejíž detaily se dozvídáme až zpětně při výslechu zadržených. Nic úplně extra, ale docela mě to pobavilo.


Share:
spacer

Žádné komentáře:

Okomentovat