Péefko 2020

Já s tím blogem stárnu.


Co vám budu povídat, je to tady čím dál horší, ale snaha tady pořád je. Celý rok jsem měla sotva energii na Velvyslance, a ten přibýval ještě velmi sporadicky. Přičtu si k dobru ještě jednu mini sérii (i když polovina byla zveřejněná už v roce 2018, ale chci být pozitivní). Taky jednorázovku. Jednu?? A ještě depresivní. No teda. A... a jednu... takzvanou recenzi. No páni, páni. Vidět to černé na bílém je bolestivé, má selhávající paměť ke mně byla podstatně laskavější.

Budiž mi odpuštěno, jelikož se vůbec nepočítám jako součást tohoto fandomu. Asi to tak mám se vším, bohužel, ale k tomuhle jsem přičuchla v době větší aktivity, a taky bylo více času, i když jsem na střední škole tvrdošíjně prohlašovala, že opak je pravdou. Je mi záhadou, proč se na internetu podepisuju právě pod tento fandom, vzhledem k tomu, že jich mám v oblibě tolik. A když ještě připočtu, jak neuvěřitelně málo toho o Marvel universu vím, je to opravdu... podivuhodné. Víc filmů jsem neviděla než viděla, a kde jinde mě to odradí od příspěvků, tak tady mi to žíly netrhalo. Možná zase až teď, když už mi všechny ty nové reálie přerůstají přes hlavu a já nevím, kdo žije, kdo ne, kdo s kým a co předtím a co potom, kdo komu co provedl a proč? Chaos.


Kdybyste se někdy někdo ptal, k čemu píšu, když zrovna píšu a tady nic nepřibývá, tak je to aktuálně herní prostředí. Myšlenkami a svým zlomeným srdcem se pohybuju u Red Dead Redemption 2 (tam hodně čtu), má mrtvá pisatelská duše občas vyplivne něco ke Kingdom Come Deliverance. Pořád mám asi tři nápady, které jsem chtěla sepsat k Sherlockovi. A Mušketýry! Bože, ti mě tak zklamali, že na ně pořád ještě nechci myslet. Dodívala jsem Mandaloriana (tumblr na mě útočil nebývale agresivně, takže tomu nešlo uniknout), a až mě překvapilo, jak moc mě to bavilo. Vzhledem k tomu, že Star Wars je pro mě... i ta pověstná španělská vesnice by pro mě byla pouhá kratochvíle v porovnání s tím, jak strašně neinformovaná jsem v tomhle. Soutěžit může snad jedině Star Trek. I když u toho jsem si na rozdíl od SW slíbila, že se do něj pustím. Ale stejně tak jsem si slibovala i Doctora Who a co? A nic. Vůbec nic. Stejná úroveň jako Narnia a Hra o trůny - nula nula nic.

Dala jsem si asi v srpnu předsevzetí, že letos dokončím Velvyslance. Bez debaty. To jsem ještě netušila, že se na něj asi dva nebo tři měsíce ani nepodívám. Myslím, že si to podvědomě dělám schválně. Naštěstí jsem to nikde nerozhlásila coby svůj plán, takže to teď rovnou můžu přiznat jako selhání beze stopy studu či snad nějakých slov na obhajobu. Je to monstrum a jenom AO3 mi připomíná, že to má přes 100 tisíc slov. Proč?!



Ach jo. 

Pořád jsem v práci, která mě zaměstnává na můj vkus až příliš. Taky trčím napůl ve škole, i když už druhý rok tvrdím, že čistě z trucu, a vzhledem k mému poněkud vyhraněnému vztahu s jedním profesorem to nejspíš bude i rok poslední. Ráda si komplikuju život. (Stálo mi to za to.)

Pořád se držím některých svých filozofií, některých se držím navzdory snaze je zahodit co nejdál. Některé se mi občas podaří trošičku popustit. Pořád tvrdím, že Blanické vojsko existuje a pořád nedokážu s vážnou tváří říct slova jako "projekt" nebo "prezentace". Pořád říkám, že Loki nemohl umřít, protože to byla taková ostuda, že se z toho nemůžu sebrat.



Už dávno nečtu povídky na tenhle fandom, až na české výjimky. Na filmy jsem zanevřela, na kánon se snažím zapomenout a tvrdohlavě se držím v tom vesmíru, který v první řadě mohl za mou počáteční produktivitu. Taky si stojím za tím, že Ragnarok byl jeden velký barevný omyl.

Vypadá to, mimo fandom, že můj život se dostává do fáze, kdy jsem obklopena vrstevníky, kteří rodí, vstupují do svazku manželského, teprve plánují rodit, nebo jsou na škole (a chtějí ven). Přišlo to dřív, než jsem čekala. Měla jsem za to, že patřím k té generaci, která se do takových věcí pouští až ve třiceti. A přestože jsem byla už párkrát křivě nařčena, tak se mě to zatím netýká, děkuji pěkně. Neumím se postarat ani o fiktivní postavy, šmankote.



Zredukoval se počet lidí, kteří mi byli blízcí (neumřeli, aspoň pokud vím), zmrzačil se mi pes a můj životní styl mě jako zázrakem ještě nepřivedl do předčasného hrobu. Ale - ale konečně jsem si našla zubařku. Tohle považuji za největší letošní úspěch. Asi vážně stárnu. (Moje kyčel by přikývla, kdyby mohla.) Taky mi přibyla jizva z vlastní blbosti, a jela jsem se podívat na druhou stranu republiky - ze Zlínského kraje do Jihočeského. Bylo vedro jako prase.

Bylo mi doporučeno psát si osobní blogísek. Stále tvrdím, že to nikoho nezajímá, stejně jako tohle péefko, které zase není péefko, ale lavina náhodných slov. 

Mám nápad na jednu povídku, k mému údivu stále na tento fandom. Ráda bych se tomu příští rok věnovala, ale nevím. Samozřejmě nevím. Budu ráda, pokud dokončím toho prokletého Velvyslance. Všechny své povídky začnu nenávidět, pokud se jich nezbavím zavčasu. Nejsou jednorázovky nádherná věc? Na čtení možná ne, ale na psaní - na psaní!



To mi připomíná letošní neschopnost nějakou vyprodukovat. Minulý rok jsem byla schopná nějakou vyhodit čistě proto, že byla ze třetiny napsaná už v roce 2015. Nějak mě nic neinspiruje, asi. Chtěla jsem napsat Silvestrovskou, ale vždycky mě napadlo něco, co už mi přišlo dost podobné těm ostatním. No. Nikdy jsem vyloženě nezačala psát až potom, co mě něco napadlo, takže se nemůžu divit, že mi to nejde. Vždycky jsem se rozhodla až po dvou stránkách, kam s tím půjdu, a někdy jsem na konci překvapila sama sebe. Možná se do toho zase dostanu, možná vypadnu úplně - není to nádherné, jak nejistá je budoucnost? 

To ještě nevím, jestli se vůbec dostanu na ten ohňostroj do Olomouce. A jestli mě zase nespálí nějaká další z nebe padající bestie, co mi asi před pěti lety propálila kalhoty. Brát to pozitivně - mohlo mi to přistát na hlavě. A možná mi na hlavě přistane něco jiného, když už ne do ní.

Mí drazí kolegové, kolegyně, kolemjdoucí a tvrdohlaví anonymové, i letos mi bylo ctí. Vám, kdo jste se mi navzdory všemu ozývali a dělali pomocí ozvěn roztleskávačky, velice, převelice děkuji.

A abych teda aspoň trochu navodila dojem péefka, a protože se stejně jako loni, předloni, předpředloni (...) ani letos originalitě meze nekladou, přeji spoustu čtecího a psacího volna, štědrou múzu a sílu, propána, tu sílu. Energii, elán, nadšení, a jiné podivnosti, které si potřebuju vyhledávat ve slovníku cizích slov. Ah, taky zdraví se přává! Tak ho přeju, aby se neřeklo. Některým extra, protože se jim ho dostává jen zřídkakdy. 

Neopírejte se o žiletky (co, moc specifické?), nebourejte, nepadejte, neskačte z mostů ani pod vlak, pozor na klouby, přeji, ať nemáte potřebu navštěvovat měsíc co měsíc (popřípadě týden co týden) zubaře nebo doktora. Hodně štěstí při studiu, při případných maturitách, státnicích, zkouškách, porodech, hodně trpělivosti s životem obecně. Přeji nález nějakého krásného přátelského fandomu, který nemá potřebu lidem lámat srdce. (Dejte mi vědět, jestli se vám tohle povede.)

Připijte si i za mě, protože já to stále nezvládám. 

A víte, že vás miluju.


Ali


Share:
spacer

19 komentářů:

  1. Milá Ali! I s frekvencí současné tvorby - prosím tě, hlaš se k němu dál. K fandomu, a jakože ještě někdy něco napíšeš. (Ideálně jednou za rok taky něco napiš.) Co bych si bez tebe počala? Ano, jsem vlk samotář, ale i ten největší vlk samotář občas potřebuje zaslechnout vzdálené vytí druha alespoň přibližně podobného živočišného druhu, co přinese mu vítr! :-D
    A taky mi vůbec nedošlo, že píšeš i z jiných fandomů. Dávej to sem všechno, netříštit! :-P
    Je zajímavé, že mezi uvažovanými fandomy vůbec nezmiňuješ ten největší - HP. Možná už jsem se ptala, ale - jakože fakt vůbec? Ani do úvahy? :-))
    ... a ten osobní blogísek - začala sis psát? :-))
    Tolik otázek! Hlavně se měj dobře. Nehledej si povinnosti, kde nejsou, hodně choď po lese - a pozoruhodný nový rok přeji :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... jo a Zaklínač! Bude něco ze Zaklínače? :-D

      Vymazat
    2. Možná občas zavyju. :D Těch fandomů je tolik, že tam drtivá většina zmíněná není, ale HP je takový... já nevím, jaký k němu mám vztah, fakt. Už si skoro nic nepamatuju a vždycky jsem vyhledávala spíš povídky z dob Pobertů, protože krmiva na tu "přítomnost" bylo vždycky dost. (Taky se držím toho nepopulárního názoru, že Snape prostě není postava hodná čehokoli pozitivního. :D) Je to takový ten fandom, na který musí být nálada, tlak, správná konstelace hvězd, nějaké velice malé a specifické částečce mého mozku se musí fest zastesknout... :D Je to divné, ale nikdy se mi nepovedlo k tomu něco napsat. Ani když mi bylo jedenáct. :D

      Osobní blogísek. Ne-e. To by nemělo konce. :D

      Zaklínač, Zaklínač... pořád ta fáze, kdy si slibuju knihy a mám nainstalované hry a seriál ignoruju úplně. Takže nevím ani to kulový, tradičně, až na nějaká jména. :D

      Prý ať nehledám povinnosti... a házíš tady po mně jeden fandom za druhým! Klidně nahazuj, možná se na něco chytím. :D :D

      Vymazat
    3. Teď jsi mi zlomila srdce. Docela jsem se těšila, co na mé nejnovější počiny řekneš. Tak asi nic. :-D (A dokonce víc než "co řekneš" na případné "třeba se necháš strhnout a taky něco napíšeš" - a ono NIC!) Ale pravda, vy mladí jste k němu přišli zkrátka - příliš mladí! :-D (Snape je přííííšerná postava. Rowla ho vůbec nenapsala použitelného, ta figura nefunguje, nedává smysl. Vlastně nezbylo nic jiného, než ji uchopit po svém! A pak taky, po pravdě tam není moc dalších mužů v použitelném věku a živočišného druhu. :-D)
      Zaklínač... myslím, že budeš příjemně překvapená. Není dokonalý, baví mě z něj vlastně jenom povídky, ale je zkrátka jen jeden. A povídek je jen pár, to stojí za to si je sfouknout už jenom z důvodu všeobecného přehledu cestou do práce :-)

      Vymazat
    4. Za chvilku mi dojde, že nic jiného u tebe nepřibývá, a nezbude mi než se nechat strhnout. Budu syčet a kvílet a kopat, ale ta možnost tady prostě je. :D
      A zas TAK mimo, abych nečetla pár fanfikcí na Zaklínače, to nejsem! Ale taky jsem dost vybíravá a jak se tam začne plést moc jmen, které se mi ještě nepovedlo dostat do hlavy, tak ztrácím energii na pokračování. Jak říkám, to všechno ještě přijde. :D

      Vymazat
    5. Muhahá :-D A vůbec, můžeš si za to sama. Ty tvoje zoufalce nelze nemilovat :-D
      Ona existuje fanfikce na Zaklínače?! V češtině je to rozhodně pole neorané (vím o jedno šmoulovi, co napsal pár povídek, dokonce se Sapkovým svolením, a to je všechno). A kdo potřebuje nějaká jména? Hoď tam obludu a Geralta, to stačí! :-D :-D

      Vymazat
    6. Tak českou fanfikci jsem na něj ještě nečetla. :D Ani jsem se neobtěžovala s hledáním, upřímně. Někde to vzdávám ještě dřív, než vůbec začnu. :D

      Moji zoufalci! Vůbec netuším, o kom to mluvíš. :D

      Vymazat
  2. No, doufám, že to nějak potáhneš ještě dál a nějak to půjde, protože jsem ti neskonale vděčná, že jsi mi ukázala AO3 a co se týká povídkových tipů, tak ty dvě monstr věci si občas hodím i teď a to už jedu spíš jiné shipy. A prosím pěkně nic nemaž, není horší, když jeden má naprosto specifickou náladu a pak mu ta věc zmizne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno je to ve hvězdách. :D Buď to chcípne komplet, nebo zkusím přesedlat i na jiné fandomy. Já kvůli tomu kdysi začala dělat extra blog, ale ten je pořád soukromý, protože je zoufale... nedodělaný. To sebere tolik času, že na to prostě nemám. :D Jestli tady někdo něco maže, tak jedině blogger!

      Vymazat
  3. Naše milovaná Ali, i tobě přejeme šťastný rok 2020.
    Samozřejmě my hlavně psací, ale pro tebe taky nějaké to zdravíčko :D

    Hlavně neumírej! Jiné fandomy my taky rádi uvidíme, nejhorší, co se může stát, bude, že ti pod ķaždým bude psát jiná grupa lidí.
    V součtu nás pak bude třeba 50, no jak to bude hezké (ty nejštěněčejší oči).

    Jsem ochotná tě i podplatit, třeba...
    nevěřím, že to říkám...
    naučím se podepsat! Pravidelně!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale vážná věc, tohleto. :D Pravidelný podpis? Velice lákavá nabídka, vypadá to asi tak nadějně jako nárůst mé aktivity. To by chtělo písemně. :D

      Vymazat
    2. Ta nejvážnější. Už je jenom jedna vážnějši a tu bych asi neslíbila ani kdybys z vlastního hrobu vztahovala ruku na tlačítko Smazat blog
      (Což mi připomíná, rychle si stáhnout veškeré zdejší písemnosti... Ale to nic!)


      Ach jo. Dobře. Nárůst aktivity, říkáš? Hu.
      *sebepovzbuující nádech*:

      Slavnostně přísahám při Lokim ve všech podobách, že pokud na stránkách weterali naroste aktivita (v jakémkoli fandomu) na minimálně dva příspěvky ročně, budu se...
      *sakra*
      ...budu se podepisovat!


      Péefko se jako příspěvek nepočítá. Můžeš si to vytisknout, já se jdu cpát čokoládou nebo něčím na uklidnění a vzpomínat, jakže se to vlastně jmenuju
      :D

      Vymazat
    3. Škoda, že se péefka nepočítají, s těmi nemám problém, protože jediné, co v nich stačí dělat, je stěžovat si na neaktivitu ostatních nebo tu svou. To jde samo! :D Musí ta aktivita být na těchto stránkách? Co když se odstěhuju? :D A je přísaha na Lokiho zrovna to, co by ve mně mělo vyvolat důvěru? To není zrovna patron přísah. :D :D A budou to podpisy vždy stejné nebo pokaždé originál? Co je to za čokoládu? Tolik otázek! Ale dobrá! :D

      Vymazat
    4. Právě proto se péefka nepočítají! :D
      Pokud se odstěhuješ, tak jen když nás vezmeš s sebou a s Lokim to je snadné - přísahám při všem, co je mi svaté ;)

      Vymazat
  4. Drahá, čtu to asi o měsíc později, no co už. Osobní blogísek zajímá každého! Mě především. Na tohle, musí tvoje kyčel kývnout i kdyby nechtěla a nemohla. Tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš času až do dalšího Silvestra.

      Ty mi něco povídej o osobních blogíscích! :P

      Vymazat
    2. Ale moje kecy o tom jak nic nedělám, nebo nic nedělám ve škole nikoho nezajímají! :-D

      Vymazat
  5. Ahoj!
    Nasťo, ty o měsíc později, já ještě déle...
    Dost se stydím, že jsem tu tak dlouho nebyla, ale na mou obranu, flákám veškeré své oblíbené blogy s Marvelem a Lokim (Daioni! Ahoj! :) ).
    Jsem s frekvencí příspěvkům na tom naprosto stejně jako ty. Můj "zápisníčkový" blog má rozděláno několik kapitolovek, načatých v letech loňských i předloňských a jejich zaseknutí je v průměru někde u 7.kapitoly. *sakra práce* K některým se možná už nevrátím vůbec, protože ten nápad, který by na začátku už jednoduše není a vypařil se stejně, jako veškerá schopnost spolupráci s múzou, která nekomunikuje.

    Přeji ti spoustu klidu, míru, psaní, čtení, (počítání), lásky, zdraví a potěšení pro dušičku. Rok 2020 má být údajně "kouzelný" v tom, že se všechno bude dařit, tak jsem zvědavá, jak my všichni píšící a čtoucí ff dopadneme. Nechť naše projekty jen kvetou! :D
    A cokoli napíšeš, si všichni přečteme. Jsme ti věrní a počkáme si ;)

    Miona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach ty složky nedopsaných věcí... vždyť já vím. :D Cíl a pointa popadnou múzu a jdou prostě za lepším. :D

      Vymazat