Thor na dovolené, Ragnarok & Mjolnir domácí

Zdravím vás, mí drazí přeživší poutníci, u dalšího kulturního okénka!

Ano, psaní tohoto pojmu jest stále mou největší motivací pro udržování fenoménu kulturních okének. Opět toho nebude moc, protože, jak vás těžko překvapí, na náš drahý fandom se spíše snáší prach. Je příliš pozdě na novinky z toho, co jsme viděli, a příliš brzy na novinky toho, co nás teprve čeká.

Třetí film, Ragnarok, se obaluje mraky pochybností a různých dohadů, a můžeme mít fotek, kolik chceme, stejně se všechno dozvíme až z oficiálních trailerů. Přiznám se, že jsem si na ten film vzpomněla jen pár dní zpátky, když na mě na youtube (při hledání téhle písničky) vyskočily trailery na páté Piráty z Karibiku. Když jsem se poněkud vlažně rozčílila nad "novými" tvářemi, udělala jsem hroznou chybu a na té ďábelské stránce zůstala o něco déle. To se občas stane.

Začneme videem o dovolené! Aneb co se děje jinde, zatímco se Kapitán Amerika s Iron Manem kosí ze všech stran. Thor se cítí poněkud zklamán a snaží se s pomocí nového kamaráda psát emaily. Mimo jiné jezdí na kole a odmítá nosit kalhoty. A vědomosti - to není žádná síla. Svaly - to je síla!

Přísahala bych, že tohle měl kdysi Loki doma. Chudák Darryl.


***

Ragnarok, který by tu měl v říjnu či listopadu (nečetla jsem kdysi dávno něco o květnu či červnu? neee?), to je kapitola sama o sobě, do které navzdory sobě samé vkládám jisté naděje. Protože:

1) Loki
2) Hela
3) Thanos???
4) Thor vs. Hulk

Nevím, co se najednou stalo, že mají naši hrdinové potřebu v poslední době bojovat sami mezi sebou, ale co já můžu vědět, jakožto komiksový laik nemám páru, jaké jsou mezi nimi skutečně vztahy, takže se budu držet toho, co jsem zatím viděla.

Ragnarok sám o sobě je tématem více než lákavým. Taková menší apokalypsa v Asgardském provedení, že by? Minimálně tedy doufám v to, že naší okoukané Země bude alespoň ve třetím filmu o něco méně.

Hela, doposud nevyužitá postava, se nám ukáže v podobě Cate Blanchett. Přiznám se, doufala jsem v o něco odpudivější zjev, nebo alespoň takový, který by víc napovídal, že jde... víte, o podsvětí, smrt, zatracení a tak podobně, zatímco tohle se mi spíš víc přiklání k představě o gothice (tzv. gotickému hnutí, skutečně?) A dochází mi to až teď, protože na první pohled se mi líbila. Sakra.

*sirény* *hysterický řev* *zběsilé mávání rukama* *házení dopravních značek "stop"* *karanténa*

SPOILER, PRAVDĚPODOBNĚ (já fakt nevím)

A kdo jste viděli i profláklého Doctora Strange, tak i víte z potitulkové scény, že (je tohle ten spoiler? asi jo) je Loki na Zemi a Strange se rozhodne, že pomůže Thorovi po něm pátrat. To jen tak ve zkratce. Jakože velmi ve zkratce.

Magie vs. magie? Další slibná vyhlídka, ale už se toho hromadí příliš. Z informací dosud získaných toho vyplývá hodně: že hrozí Ragnarok. Jasné. Že se někdo (Loki, Thor, oba?) bude muset postavit vládkyni podsvětí. Že se Thor vrhne do arény s Hulkem a bude z ní muset i vyjít. Že je Loki z nějakého důvodu na Midgardu. Že je třeba vysvětlit, kde byl celou dobu Odin.

To jsou jen ty základní linky, a ať počítám, jak počítám, nějak mi to na jeden film nevychází.

Trošku bych měla obavy, když si vzpomenu na druhé Avengers, kteří mi přišli poněkud přeplácaní a uspěchaní, aby to stejně nedopadlo i tady, ale dokud žiju, tak si uchovávám naději.

Člověk by do mě takový klid neřekl, po tom fiasku se Sherlockem. Ne, nebudu - NEBUDU o tom mluvit! Tady jsou vody Avengers a Thora.

Tom Hiddleston v menším rozhovoru nastínil situaci: totiž že Thor má pochopitelně spoustu otázek (my taky, my taky!), ale Loki, aby zůstal věrný své nátuře, odpovědi na otázky zrovna nerozhazuje. Jedno je jisté, a to jest, že Hela je soupeř, na kterého by si ani jeden z nich nechtěl troufnout sám.

Tím pádem je možné, že se budou muset zase na chvilku povznést nad rodinné záležitosti a postarat se o apokalypsu.
Důvěra pošramocená, přátelství zničené a bratrství visící na vlásku, rozhodnou se zjistit, co můžou udělat proto, aby Helu zastavili. (To není to zlatíčko z mých povídek.)

A Thor se evidentně bude muset ještě dostat ke svému vlastnímu kladivu. Které je bůh kdovíkde.





***

Zakončíme to o něco méně záživným videem, které není třeba shlédnout vůbec, natož celé. Youtuber se rozhodl udělat si svůj vlastní Mjolnir. Fajn nápad, o něco méně fajn provedení, ale k tématu to je a fyziku si taky procvičíte. Plus - můžete žasnout nad tím, jak někdo dokáže trávit čas. Když zrovna nežasnete sami nad sebou.

Já třeba žasnu. Umíte si představit, kolik práce to dá sem všecko hodit a srovnat, než mě to přestane srát natolik, abych to dokázala publikovat? Jednoho dne z toho přinejmenším onemocním, pokud to nebude rovnou moje smrt.

Tím jsem nepříliš decentně uvedla konec svého nevím kolikátého kulturního okénka. Taky to má být cosi jako odpočinek od Velvyslance, který je tu od svého začátku v jednom kuse, a celkově je tady prostě málo obrázků. Přiznám se, že s ostatními povídkami na tom nejsem tak dobře, jelikož jednorázovek mám dost, akorát ve stavu, kdy mi buďto přerůstají do série nebo hůř, jsou prostě rozepsané a nějak se nechtějí dopsat. Snad nečekají, že jim pomůžu.

Jednu AU sérii jsem naposledy viděla v roce 2015, ale mám tak třetinu hotovou a z nějakého důvodu na ni často myslím. A co se sepisování povídek do seznamu týče, mám jich takovou hromadu, až je mi do pláče, pokaždé, když si řeknu, že bych s tím zase mohla pohnout. Proč si radši nelepím letadýlka?

A víte, že vás pořád miluju.
Share:
spacer

14 komentářů:

  1. Já si říkala, co mají všichni pořád s Thorovými vlasy, ale teď když to sama vidím, tak... Neee, bože, to je fakt hrozný, vypadá jak ze Spartaca. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se o nich dozvěděla až při psaní tohohle článku a moc se mi tomu nechtělo věřit. Ale jestli bude bojovat v aréně, s Hulkem... možná když se nemůžou přetahovat o Mjolnir, budou se přetahovat o vlasy. ;D

      Vymazat
  2. Thorovy vlasy vem čert, ale Loki má žlutou podšívku kápě? To vážně?! Žlutou! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další věc, která ve mně vyvolala nemalé pochyby, jestli to všechno není jeden extrémně šikovný photoshop. Ale tohle je tak zrádné, že to musí být kánon, to žádný fanoušek splácat nemohl. :D Vypadá tam na té fotce tak blahosklonně, jestli to jen zase nebude nějaká vystřižená scénka.

      Vymazat
    2. Tak ty fotky byly vydány oficiálně, takže jestli je to photoshop, tak přímo od Marvelu. To je taky pravda, vůbec nemá Lokiovský výraz, to je prostě Hiddleston, který zaujatě poslouchá režiséra.
      Vzhledem k tomu, co všechno se v tom filmu má stihnout, mám taky obavy, že to bude strašná splácanina, zatím se uklidňuju tím, že Cate Blanchett by se k tomu neupsala, kdyby to bylo až tak strašné, a i kdyby se vyplnily nejhorší představy, tak díky Ragnaroku budeme mít Lokiho v černém obleku, když bude s Thorem pobíhat po New Yorku, ve kterém vypadá (narozdíl od žluté kápě) stylově, holt se člověk musí těšit i z maličkostí :D

      Vymazat
    3. Ono je těžké předvídat, kdo by se k čemu upsal, každý herec nás dřív nebo později překvapí. :D A přesně, přesně tak, i kdyby to jediné, co z toho filmu budu mít, byla vzpomínka na Lokiho v obleku, bude mi to stačit. :D

      Vymazat
  3. Tý jo, on bude vlastně film další! Nějak jsem to úplně pustila ze zřetele. Snad že můj ff servis ustrnul v poměrně časné fázi velmi prostých vztahů a postav :-D Co se potitulkové scéně Strange týká, tu jsem si koukám zapamatovala trochu jinak. Ale co, aspoň bude překvápko ;-) A Hela, to je trochu zrada. Snad je to aspoň maskování, co - minimálně chvílemi - odpadne 8-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jooo a začala jsem koukat na animák Dokonalý Spiderman. Zabte mě. Děsně mě to baví. :-D

    OdpovědětVymazat
  5. ... a taky jsem ještě chtěla pochválit nový vzhled. Fakt se mi to takhle líbí moc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hela se mi tak líbila, až později mi došlo, že jsem si nevědomky představovala něco jiného. Možná nějaké to klišé "jedna polovina tváře ženy, druhá smrti" a tak podobně. Ani nevím. :D

      Všichni jsme ustrnuli, mimochodem. Velmi, velmi. :D Jsme si vědomi, nic pro to neděláme, žijeme dál. :D Někteří to maskují kulturními okénky, někteří ani to ne a radši sledují animáky! :D Ještě jsem se nedostala k animovaným Avengers. Pořád platí, že chci vidět vysokýho Clinta! :D

      A za pochvalu děkuju. Nejsem schopná poznat, jestli je můj vkus každým dalším pokusem horší nebo lepší. :D

      Vymazat
    2. Tenhle vzhled je minimálně praktičtější, pokud čtu někde na veřejnosti. :-D No ale fakt se mi líbí, mám tyhle pavzory ve značné oblibě ;-)
      Jaký maskování animáky? Píšu, nééé? A mám mnooohem delší kapitoly než někdo :-P Animáky sleduji s dětičkami, když stejně psát nemůžu, abych aspoň to. Sosala. Atmošku :-D

      Vymazat
    3. A jo vlastně, ještě na veřejnost se tady musí myslet. :D Vždyť je to pravda, ono to potom tak lidi okolo netahá, aby čučeli přes rameno. :D

      Delší kapitoly... ale... no máš delší kapitoly. Vždycky jsi měla. :D No. Dobře! :D Mlčím.

      Vymazat
    4. (Oceňuji tvou laskavost, s jakou nenaznačuješ nic o souvislostech mezi kvalitou a kvantitou. :-D)

      Vymazat
    5. Proč bych měla, když to neplatí u všech :D Jen jsem se lehce zastyděla nad délkou svých kapitol. :D

      Vymazat