Ragnarok potřetí & menší ohlédnutí

Vzpomněla jsem si, že mám blog. A taky nějaké rozepsané cosi jako povídky. Taky že bude brzy vycházet ten třetí film, a taky že mám počítač. Věřte tomu nebo ne, na to všechno se dá zapomenout. Měla jsem asi dva dny zpátky menší maraton nových (i "nových") youtube videí - spousta vyvolených už Ragnarok viděla a samozřejmě je internet plný zpráv jako "byla to úžasná zábava!" a "to byla jízda!"

Připravte se na nálož gifů, protože nějak svou neaktivitu zamaskovat musím. Kdo považujete ukázky z nových trailerů za spoilery, berte tohle jako varování.

Co je v našem čekacím fandomu nového! Pár detailů, které na tumblru a pinterestu založily oheň.

Třeba nenápadné odkašlání, kterým dáváte najevo svou nevinnost, když se na vás někdo zkoumavě zadívá.


Prožívání boje v aréně


 Možná až moc...


Dětinskost bohů a sourozenecká láska




Samozřejmě nový kandidát (to je klíčové slovo) na shipping, protože lidi jsou zatracení úchylové (přísahám, že tohle se mě zatím netýká). Tahle badass dáma - Valkýra je už teď miláčkem publika, připravte se. V tom nevidím problém. *povzdech* Ovšem co se romantiky týče (potenciální)... není to nutné. Není. Prostě radši ne, prosím vás, podívejte se, jak to dopadlo v dřívějších dvou filmech. Podívejte se!

Budu se modlit za silnou ženskou postavu, která nebude muset dokazovat svou "užitečnost" tím, že se stane romantickou vsuvkou, a bude důležitá pro děj i bez zbytečných cavyků okolo jejího pohlaví.





Pořád nevysvětlený detail se Zemí a dramatický záběr,



návrat k zelené a černé, které Hela čórla, 




... a  trocha nostalgie, protože Thor dovede být ve stresu jenom v mých fanfikcích.








Cate Blanchett je podle svých slov z různých rozhovorů nadšená ze své role Hely, jelikož bylo super si jednu dobu natáčet jenom scény, kde nebylo třeba mluvit, ale mohla kolem sebe házet nože a kuchat lidi. Což je prý prdel.

Team Thor se mohl jmenovat Revengers, ale nesetkalo se to s ohlasem. ("Nemusíme mít jméno. Budeme bezejmenný tým.")


Upřímně se v tom všem začínám ztrácet. Spoustu filmů, které se mají v Infinity War spojit, jsem ještě ani neviděla, všichni fanoušci jsou mi svědky, že nejsem zrovna znalec, a jak se znám, tak to ani měnit nebudu. Stejně jsem zakrsla někde... po prvních filmech... všeho.

Dokonce si myslím, že nebýt prvního filmu Thora (a to šlo především o Asgard samotný), nechytne mě tohle univerzum vůbec, protože jsem velmi nevděčný divák, a aby mě něco opravdu zaujalo, musí to splnit neuvěřitelnou hromadu kritérií. A abych byla ještě upřímnější, nebyla jsem snad spokojená s žádným filmem. Útržky, fajn, ale celkový dojem jedno velké meh, protože mi něco vadilo. Nejspíš i podvědomě. Vždycky se něco najde, takže kdyby vám přišlo, že se u svých povídek držím poněkud vzadu či v minulosti nebo snad dokonce v blažené nevědomosti zbytečně komplikovaných faktů, vězte, že je to naprosto dobrovolné a pokouším se ochránit si tak zbytky příčetnosti. Kdykoli se mám podívat na nějaký film znovu, nikdy se nemůžu podívat na komplet celý film, protože je to vyloženě bolestivé. To dovedu udělat jenom u jiných filmů, a ty s Marvelem nemají společné ani to kulový.

(Já vlastně nevím, co chci vidět, tudíž si to nemůžu ani sama napsat.)

P. S.: Dávám třetímu filmu nějakou naději. Spousta lidí je z toho evidentně nadšená, a já si při vzpomínání na dva předchozí filmy vzpomněla jenom na pár detailů, které zas takovou roli vlastně ani nehrály, a které by mi v Ragnaroku neměly činit potíže. (Budu vděčný divák. Pokud se vůbec podívám. Mám ještě nějaké resty!)

- Darcy není vtipná postava

- proč je Jane „ta smrtelnice“, když samotná královna Asgardu zemřela na prachsprosté bodnutí dýkou

-proč tu ženskou vůbec potřebovali zabít? Možná nechtěli riskovat, že by promluvila do duše idiotskému manželovi/adoptivnímu synovi/vlastnímu synovi a všechno tak bez problému vyřešila

- je o to více frustrující, když vidíte, že všechny problémy opravdu vznikly jen na základě nedorozumění

- je asi zjevné, že jim tohle nikdy neodpustím

- celý ten vyspělý Asgardský lid je až směšně zaostalý (ovšem jen když se to hodí), lasery a paprsky stranou, když je to třeba, skočím po vás s kopím jako za starých časů

- Odin vyžene Thora, protože si o sobě princátko myslí něco víc

- pak zavře Lokiho do cely za úplně to samé

- sám o Jane řekne, že její život je pro ně, bohy, úplné nic (pokrytec), plus „nepatří na Asgard!“

- Thor na Midgard jo? (jo vlastně, Avenger, budíž, budíž)

- Loki místo toho řekne, že Thor nikdy nebude připraven na to ji ztratit, zvlášť když to bude tak brzy

- kdo z nich tady mluví jako zatracený megaloman? Kdo klade důraz na city Thora a kdo na maličkost smrtelných životů?

- národ bojovníků je úplně neschopný se ubránit hrozbě

- Heimdall vidí všechno kromě toho, co by vidět měl. Ach ano, vidím Jane. To, že se na nás řítí Temní Elfové je… pfffft.

- Odin shippuje Sif a Thora

- uznávám, že ti dva spolu být mají, ale vzhledem k tomu, že Loki není ničí máma (?)  a jeho táta je ve skutečnosti jeho máma a Odin nikoli nevlastní brácha, bych tomu nepřikládala moc důležitosti

- proč se najednou zapomnělo na pojem „nepřekonatelný Mjolnir“ – já myslela, že je to tak neuvěřitelně mocná zbraň, že už to snad víc ani nejde

- kdyby tohle dodrželi, možná by lidi víc prožívali fakt, že tuto nepřekonatelnou vymoženost dokáže Hela proměnit v prach. To by z ní, panečku, udělalo fakt něco. Ale ničení a odrážení Mjolniru už je pasé.

- pořád jsem nepochopila, co znamená být „hoden Mjolniru“

- protože to může znamenat hodně věcí, a komu Thor připadá jako skaut?

- pořád nedovedu překousnout, že se vyvraždění národu Ledových obrů nepovažovalo za zločin a zrůdnost, dokud se o to nepokusil Loki

- pro úplnost dodávám, že genocida je špatná věc a nezáleží na tom, kdo ji zrovna provádí

- myslel si fakt někdo, že je to dobrý nápad?

- proč byly z prvního filmu vymazané vyloženě VŠECHNY scény, které nám dokazovaly, že Loki není hysterka, která jen neadekvátně reagovala na svůj nemilý původ?

- třeba jeho oficiální korunovace? Která ze zrady Sif a třech válečníků udělá jaksi… no, velezradu?

- nepotrestanou a nezmíněnou a neřešenou velezradu, měla bych dodat

- tohle není žádná demokracie, sakra, ten chlap má být král (což už jsem tu zmiňovala)

- celý internet má nervy z nevysvětlení cestování mezi světy – tedy toho alternativního. Všechno bylo schováno pod nálepku „temná magie“ (olala)

- má Loki svou lidskou podobu permanentně nebo si ji musí udržovat? Jako mág nepoznal, že na něj Odin použil magii – která snadno zmizí? Cestuje mezi světy, dokáže se schovat před zrakem Heimdalla, což je prý naprostý vrchol schopnosti – a neví, že má na sobě zastírací kouzlo (pokud je to zastírací kouzlo, ale netvrďte mi, že se jako novorozeně změnil a od té doby tak bez jakýchkoli zásahů zvenčí zůstal)

- kdyby umřel (jakože FAKT umřel), nevrátila by se jeho Jotunská podoba?

- kde byl v době mezi Thorem a Avengers a proč vypadal, jako by ho vytáhli z míchačky

- Ledoví obři skousli fakt, že se je někdo pokusil vyvraždit, a žili si v klidu dál… bez krále

- popřípadě bez pomsty

- vysvětlí vůbec někdo, co se stalo s Odinem a proč si Loki sedl na jeho místo?

- a jak vůbec? To ho tam Odin pustil – nebo spolu bojovali – nebo upadl do spánku – nebo – nebo

- Darcy opravdu není vtipná postava

- Erik už vůbec ne (pomatený-vědec-klišé)

- co že tam dělal ten kluk navíc, který za nimi běhal?

- proč že tam vůbec byli, když o Zemi vůbec nešlo? (nemělo jít)

- vážně Thor nechal Lokiho tělo uprostřed pustiny a šel do jeskyně, kde si Jane zatelefonovala s bývalým/potenciálním přítelem

- a vážně má Thor tu drzost žárlit, když se té ženské celou věčnost neozve

- monstrum, které Lokiho propíchlo, skončilo v jakési černé díře, která v každé jiné scéně vcucla do sebe všechno v okruhu tří až pěti metrů, a to během vteřiny

- Loki ležel přímo před ním a taky tam ležet zůstal

- jak se sakra dostal zpátky a byla to všechno iluze nebo se fakt nechal prošpikovat skrz naskrz a pak se magicky vyléčil

- mohla to být skutečná poslední slova nebo si vyloženě dělal prdel (to je talent, já bych se asi smála)

- jak dlouho si sakra myslel, že mu to bude procházet?

- Heimdall v tom byl buď zapleten, nebo zase oslepl

- „zabiju tě, jestli ho zradíš“ klišé

- říkají zatracení zrádci samotní

- a vážně, vážně si Odin myslel, že slovo "ne" bylo to nejlepší, co mohl říct někomu, kdo měl evidentně (sebe)destruktivní sklony - má to být řečník, fakt ho nenapadlo něco lepšího než blbé "ne, Loki"? Ostuda, tohle. Už tehdy, v roce 2011, kdy jsem byla v deváté třídě a viděla ten film se školou v kině, si pamatuju, jak bolestivé to bylo, když jsem se dlaní velmi procítěně švihla do čela. Au. Pak jsem zdvihla ruce (naštěstí jsem byla v poslední řadě) a rozhořčeně zasyčela "ze všech věcí---!"
Má kolegyně sedící vedle se na mě podívala a tom kratičkém momentu mezi "ne, Loki" a dramatickým pádem do nicoty mezi námi proběhlo:
"Co je?"
"On se sejme," vysvětlila jsem jí své obavy (v tento moment už se pomalu pouštěl).
"To je vůl," řekla a znechuceně pozorovala konec hodný prvotřídní drama queen.

- pravda, nad některými rozhodnutími všech postav zůstává rozum stát, a Odin s Lokim jsou v čele

- tak jako tak, nemají na Asgardu příručky o výchově?

- nemáte někdy rádi matiku?


***

Nejsem si ani jistá, jestli se tohle dá brát jako kulturní okénko (víte, jaké pro ně mám slabost), je to spíš článek na zabití času, jelikož jsem pako, a když píšu povídku, tak zásadně za pochodu, takže na některé věci přicházím pozdě a druhé píšu dodatečně. Navíc se mi zastesklo po jednorázovkách, a po mohutném hledání některé, kterou bych mohla dokončit, jsem narazila na hromadu starých povídek, a to v šíleném stavu. A takové ty povídky, u kterých mi trvá víc jak rok napsat pokračování (tolik se stydím, že už radši ani nejmenuju), tyhle... no.

No nic.

Víte, že vás miluju.

Share:
spacer

9 komentářů:

  1. Nečetla jsem to a nebudu, teda zatím, protože varování před spoilery beru vážně. Ale jsem fakt ráda, že žiješ :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žiju? Musím se hlídat. :D A navíc - to říká ta pravá! :D

      Vymazat
    2. Já za to nemůžu. Mám novou práci, školu, angínu, prvňáka, krizi a ještě jsem příšerně líná - dej to dohromady a myslím, že zasloužím metál, že jsem se nepřestala rozhlížet na železničních přejezdech :-D
      Já tak strašně potřebuju, abys něco napsala! :-D

      Vymazat
    3. Když nevíš, kam dřív skočit, pomáhá si lehnout. To je fakt.

      Já bych taky potřebovala něco napsat. Obzvlášť po jednorázovkách se mi zastesklo, protože mi po nich bylo většinou skvěle, bylo to nějaké dílo a relativně rychle ukončené, takže to vypadalo jako úspěch. Ale mé psaní se vrátilo na úroveň páté třídy a nejsem schopná věci dokončit. Co teď. :D Každý máme něco! Navíc tolik práce... asi si půjdu lehnout. :D

      Vymazat
    4. Úplně mi mluvíš z duše. Potřebovala bych si dát jednorázovku, ale mé psaní atd atd :-D Ok, jdu si taky lehnout. Něco je celostátně ve vzduchu, jinak to prostě není možné :-D

      Vymazat
  2. Běž na to, běž na to, běž na to! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Che che :-D Líbilo? :-)
      Jsem hodně ráda, že mi vyšla premiéra - velmi si užívám, když předem nic nevím, ani jsem nevěděla kdo je kdo, prostě paráda. Za mě možná nejlepší marvelovka - uvidím, až opadnou prvotní emoce :-D
      Takže si konečně můžu přečíst článek... :-))
      - s universem mám stejný problém. V zásadě se mi to zase až tak moc nelíbilo, ani nevím, jak jsem se mohla nechat tak strhnout... ale ten psací potenciál je tam prostě skvělý. Až na to, že jsem vážně skejsla po prvním filmu! A teď to bude problém, tohle už byl velký posun. Snad se s tím fanynky nějak srovnají :-) (Navíc TOHLE se mi OPRAVDU líbilo děsně moc. :-))
      - Darcy nudáá
      - Frigga musela umřít, protože by poznala, že se manžel chová divně. Navíc tam celkově dost překážela :-D
      - pro (ne)vyspělost Asgardu mám moc pěkné vysvětlení, u kterého poslední... rok a půl? doufám, že konečně využiju v povídce. :-D
      - Mjolnir jsem vždycky brala tak trochu jako softwarovou záležitost... která detekuje pověřenou osobu A NAVÍC (aby nebyl ztracen, pokud by oprávněná osoba například přišla o život) skutečně i toho, "kdo je hoden" - duši čistou v nějakém velmi primitivním smyslu slova (proto ho zvedl tvor zcela nezáludný a pohnul s ním naivka :-))
      - ty vmazané scény s Lokim mě taky mrzí. Postavily by to do dokonale jiného světla. Ale zřejmě byl plán v tom, aby se postava víc vyvíjela - od úplného padoušství k Ragnaroku... :-)
      - proto se asi Ódin tak čílil, když se chtěl Loki pustit do Leodvých obrů. Změnil politiku a bál se, aby se mu další dítě moc nerozjelo :-D
      - Heimdall JE problém, ale co si budem, který chlap se nevytahuje, když popisuje svoje schopnosti? :-D

      Vymazat
    2. Dobře no, všechno to beru. :D Já si vždycky ráda představovala, že je Mjolnir tvrdohlavý. V tom, jak ho Thor používal. Když měl něco rozdrtit, tak to udělal, zatímco když ho Thor položil na Lokiho, ten ho prostě uzemnil, ale neublížil. :D Což se mi líbilo, je to takové vtipné. :D Jako by o tom skutečně rozhodovalo to kladivo. "Lokiho udržím hezky na Zemi, vyděsím Thora k smrti a nechám kapitána, aby se mnou pohnul... bude sranda." :D

      I když by mě spíš zajímala definice toho "hodný", protože Thor mi hodný nepřijde. :D Chápu, že ho má poslouchat, ale Thor ho uzvedl, i když se choval jako idiot. Proč nemůže hodnost být něco jiného než primitivnost dušičky? :D Já v tom vždycky viděla něco... něco... něco jiného. :D Šlechetnost? Bože já nevím. :D

      A když Thor to kladivo přivolává, tak vždycky udělá strašnou paseku. Tolik času by to ušetřilo, kdyby nepotřebovalo letět třeba po schodech, ale rovnou propadnout stropem. :D To vyloženě poukazuje na to, že si Mjolnir dělá co chce. :D

      Vymazat