VII. Na hromnice o den či šest více

Kdo z nás by si občas nepřál, aby mu dal vesmír druhou/třetí/snad i čtvrtou šanci na to, aby něco lépe pochopil, napravil, změnil, prožil lépe a hlouběji, nebo to neprožíval zbytečně moc.

Ovšem ne všichni z nás o to stojí, a přesně mezi takové se počítá i náš oblíbený bůh neplechy. Nikoho se neprosil, a přesto je pořád tady, uvězněn v nekončící smyčce šesti prokletých dnů. Prvních pár pokusů vám snad ještě vykouzlí úsměv na tváři, jenže postupem času se i vy stanete spolutrpiteli a doufáte, že Loki přijde na to, proč se mu to děje, a rázně to tak ukončí.

Nikoli!

Ještě dokud jsem na začátku článku, je třeba vás upozornit, že je tady netradiční - alespoň co se této stránky týče - pár, tedy Loki/Steve Rogers. Mám je v hledáčku skoro stejnou dobu co frostiron - plus mínus čtyři roky, a občas si do mého výběru fanfikcí našel cestu i pár Loki/Bruce Banner a podobně. Zajímavé je, že na pár Loki/Natasha R. jsem četla snad jenom jednu povídku, která mi utkvěla v paměti i srdci, a taky mám v plánu o ní později napsat.

(Loki se dá párovat až s děsivým počtem lidí, ovšem i já mám nějaké přísné meze, které nepřekročím ani se zavřenýma očima.)

Příběh začíná v momentě, kdy se Thor s Lokim (na konci filmu Avengers) chtějí pomocí Tesseractu přenést na Asgard. Vše pohltí oslnivá zář - a Asgard nikde. Místo toho se Loki znovu objeví obklopen SHIELD agenty, stále ještě rozbolavělý z Hulkova nejemného zacházení, nikdo si nic nepamatuje, jenom on. A tak pořád dokola.

Povídka začíná větou, která se vám postupem děje vryje do paměti. Loki každým dalším pokusem, který se mu naskytne, pokaždé, když se objeví tváří v tvář Furymu těsně po svém příchodu na Midgard, vyzkouší něco nového - ovšem chvilku mu trvá, než mu dojde, že nemusí jít pořád podle předepsaného plánu. Jenže ať zkouší co zkouší, všechno se nakonec ukáže mít katastrofické následky.

Ať už srovná New York se zemí nebo zachrání úplně všechny, ať už kolem sebe rozsévá chaos anebo spolupracuje, ať už si Tesseract nechá nebo ho hodí doprostřed oceánu, vždycky na to někdo doplatí a vždycky se vrátí na ten samý začátek, pokaždé je přinucen všechno prožívat znovu. Zjišťuje, že na některé věci vliv neměl, a že naopak kdyby jiné věci neudělal tehdy tak, jak je udělal, dopadlo by všechno ještě hůř.

... a ze shánění oční bulvy už je mu mimochodem vážně zle.

Dalšími a dalšími pokusy se pak Loki dostane do fáze, kdy už je mu jedno, že ho všichni považují za šílence, tudíž se snaží hrdinům vysvětlit, co se děje, žádá je, aby ho dostali z tohoto pekla, jakkoli tomu učinili přítrž.

A pak, jakési světélko na konci tunelu, maličká naděje v podobě jediného lidského stvoření, které mu ukázalo trochu laskavosti, ať už byl Loki vrahem, bláznem, zachráncem planety či vším dohromady. Kapitán Amerika, v civilu Steve Rogers.

Onen zmíněný kapitán navíc vypadá, že není tak úplně nepoznamenán tím, co se kolem něj děje. Jistě, stále se Lokimu těžko věří, ale časem je to pořád jednodušší a nakonec si ho Steve začne hledat sám, jen na základě šíleného snu. Jsou nějak propojeni, a přestože si Steve nepamatuje všechno co Loki, útržky z minulých životů mu v hlavě zůstávají.

Najednou jako by těch šest dnů nebylo takovým utrpením. Někdy dokonce uběhnou až příliš rychle.

A tady, mí drazí, vložím jeden pomyslný vykřičník. Protože si jistě pamatujete, jak jsem se zdráhala při doporučování Poetic Justice nebo Bend Around The Wind, jelikož - jelikož explicitní sex. Zase.


Takže to berte opět jako VAROVÁNÍ. Vy úchylky.  Zajímá to vůbec někoho nebo kolem toho dělám scény zbytečně?

Abych byla zcela upřímná, snad bych se bez toho tady obešla, dokonce mi to na chvilku zkazilo dojem, protože jsem asi příliš romantická duše nebo co. Asi už jste si někteří stihli všimnout, že tomu ani navzdory doporučovaným povídkám zase tolik neholduji. Snad bych si i troufla na překlad, kdyby toho nebylo. Jsem zbabělá hyena a doufám, že ještě chvilku zůstanu.

Nechce se mi toho psát o ději víc, jelikož už sami jistě máte dostatečnou představu, o čem to je, a rozuzlení už nechám laskavě na vás, a stejně tak i konečný názor.

Jedno spešl varování na závěr. Je to velmi.... velmi frustrující povídka. Užijte si ji!

A jestli se vám snad konec nebude líbit - jakože pravděpodobně nebude - nezoufejte, tahle jednorázovka je totiž součástí jedné sbírky.

***

Název: In The Realm of Ungrateful Cockroaches (AO3)
Autor: BigSciencyBrain
Jazyk: AJ
Kapitoly: 1
Slova: cca 36 000
Stav: Dokončeno
Žánr: Drama, romantika
Pár: Loki/Steve Rogers

Varování: násilí, explicitní sex, zmíněná smrt (opakovaně)


*** 

Ukázka: 

Loki rolled his eyes. "Can't. Sorry. Don't have Tesseract, can't tell you where it is, yada, yada, yada. You're going to end up going with us anyway so just sit down and, for once, don't make a nuisance of yourself by smashing things."

Everyone in the jet stared at him.

"Yada, yada, yada?" Steve asked, bewildered.

Share:
spacer

2 komentáře:

  1. Hi Alice!
    Ne, nechám toho. Jdu spamovat, muhehe.

    Pohybuju se tady jako Anonym už nějakou dobu a jelikož máš vážně skvělé tipy, dokonce jsi mě donutila číst i v angličtině :D
    Každopádně (zatracená aj syntax, neměla bych psát hned po dočtení), bůhvíjakou náhodou jsem objevila něco, co prostě stojí za předání dál. Můj způsob alespoň malého odvděčení se za tvoje skvělé povídky :)

    Neplechy, lži a jiná nebezpečenství výchovy dítek je kratší povídka o Lokim jako rodiči. Jak se dá skloubit rodičovství a bytí zlounem, když oboje je povolání na plný úvazek?
    Napsat by se dalo víc, ale zase nechci úplně zazdít komenty :)
    Je tady -
    https://www.fanfiction.net/s/8535624/1/Mischief-Lies-and-Other-Hazards-of-Parenting

    Čti, směj se (a klidně přelož :D ). Nebo já. Nebo to celé smaž a nebo...

    já už radši jdu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím :) Moc díky za tip, rozhodně se do něj pustím. Vypadá to jako pěkná oddychovka, přesně to teď potřebuju. ;)

      Jsem ráda, že čteš v angličtině, v angličtině je toho totiž napsaného taková hromada, až se to všechno ani přečíst nedá. ;)

      Doufám, že se tu ještě objevíš pod nějakým jménem, ať pak při předávání povídky dál můžu říct, kdo mi dal tip. :D

      Jestli to bude na překlad, to... bych se hodně divila. :D Neděs mě! :D

      Každopádně (to je náhodou boží slovo) ti ještě jednou děkuju. ;)

      Vymazat