Amateur Theatrics, 6. kapitola

Nádherný ke konci se blížící den přeji.

Čekají nás teď dvě o něco kratší kapitoly, než bylo dosud zvykem. V dnešní šesté se už jen dvěma statečným mužům krapet přitíží, protože prostě pocity a tak. Je to v pytli a malý Loki je k zulíbání, a to je opravdu hodně v pytli, protože z toho nejde jen tak ven. Ale nějaký náhled do pozitivní budoucnosti by tu byl... asi na tři vteřiny.

Mějte se krásně a... vzhůru do nového týdne! Říkám s hlavou na stole. A víte, že vás miluju. 

----- 

Steve s Lokim se domů dostali zrovna v momentě, kdy Clint zvažoval, že se je vydá hledat. Oba dva se prohýbali pod tíhou komínku knih. Rozmanité cukrovinky Lokiho přinejmenším zmátly, zato Thorova figurka mu vyrazila dech, rozplýval se nad ní a nad maličkým Mjolnirem, a hned s ní odběhl… aby se hezky usadil v křesle s jednou z mnoha nových knih. Maličkého Thora si zastrčil za límec trička, aby si mohl číst s ním, což, jak Clint předpokládal, byl docela dobrý začátek plánu ‚jak malého mimozemského prince naučit si hrát s akčními figurkami‘.

Přestože se Steve usmíval, něco v jeho tváři prozrazovalo, že není tak úplně v pohodě.

„Jak to šlo?“ zeptal se ho Clint.

„Loki byl úžasný,“ odvětil Steve. „Nazval knihovnici ‚Strážkyně moudrosti a vědomostí‘, ještě k tomu s tím svým přízvukem, a ona si ho málem adoptovala na místě.“

„Já jen, že vypadáš trochu…“ Clint zagestikuloval, pokoušeje se ze sebe vydolovat slovo rozrušeně, ale samozřejmě nějak chlapsky, aby nemuseli mluvit o pocitech nebo tak.

Kapitánův úsměv trošku zavrávoral. „Já… jen jsem zapomněl, jaké to bývalo, chodit takhle… v domě je to jedna věc, ale…“ pokrčil rameny a snažil se rozhovor zahrát do autu. „No, rozhodně mi všechno přišlo o dost větší.“

Clint mu soucitně stiskl rameno. Bylo kostnaté a o dost níže než dřív. Ztěžka polkl.

„A co jste sehnali?“ zeptal se, než stihl úplně změknout. To, co teď stěží balancovalo na Lokiho kolenech, totiž vypadalo jako příšerná bichle. „To je učebnice?“

Steve si povzdychl, úsměv mu zjemněl a něco z toho nepříjemného napětí z něj vyprchalo. „Ano. Loki byl s dětským výběrem opravdu hluboce nespokojen, i když třeba nějaká fikce pro něj byla úplná novinka. Donutil jsem ho teda k několika dětským vědeckým knihám, ale na těch ostatních, většinou vysokoškolské úrovně, trval tak jako tak.“

Clint očima loupl po hromádce knih. „Myslíš, že jim opravdu rozumí?“

Steve se na něj pokřiveně usmál. „Kdybys byl v domě plném superhrdinů, ještě k tomu přátel tvého super staršího bratra, jak moc by ses snažil to aspoň předstírat?“

Lukostřelec se uchichtl. „Pravda.“

„Zaděláváme si na pořádný malér, víš.“

Clint se k němu otočil, v očích hrůzu. „Co tím myslíš?“

Steve nešťastně pokrčil rameny. „Já jen, že… malého Lokiho mám rád. Je chytrý, zábavný, je milý, svého bratra absolutně zbožňuje. Je to prostě hodný dítě, a i když je víc než jasné, že nikdo z nás nemá tušení, jak tohle všechno půjde dál a jak to skončí, řekl bych, že je tady dost velká možnost, že… jednou zase budeme bojovat s dospělým Lokim. A já celou dobu… nejspíš budu myslet jenom na to, jak moc mi chybí ta jeho dětská verze.“

Clint si skousl ret. „Nemluvě o tom, jak to s ním zamává, až to všechno zjistí.“

Steve posmutněl ještě víc. „Bože, ještě to. Zlomí mu to srdce. Nemůžeme mu to říct.“

„A víš snad, co jiného dělat?“ zeptal se ho Clint nejistě. Steve byl jejich nejlepší stratég, a i když to schovával dobře, jeho návrat ke slabému nemocnému tělu s ním dost pohnul.

Steve potřásl hlavou. „Nenapadá mě nic, co by mohlo skončit jinak než úplnou katastrofou,“ přiznal.

Clint si povzdychl. Asi to prostě budou muset zkoušet dál. „Ale hej – Coulson mluvil se Strangem.“

Kapitán se narovnal. „A může pomoct?“

Lukostřelec jen přivřel oči, když ho zavalila vlna výčitek za to, že se vůbec opovážil dávat Stevovi nějaké naděje. „Tvrdí, že to musí udělat Loki.“

A z pohledu na tváři svého kolegy poznal, že se blízká budoucnost z návratu k normálu překroutila zpátky do beznaděje a bezmoci. „Tak nám nejspíš nezbývá než doufat, že je Loki stejně chytrý, jako nám Thor vždycky tvrdil, že je.“ 

-----

Share:
spacer

12 komentářů:

  1. Jůůůů já malého Lokiho zbožňuju :* Samozřejmě chudáčka Steva je mi moc líto, je takovej... slabounkej :D Nicméně díky za kapitolku.

    OdpovědětVymazat
  2. Geniální, absolutně.. A malej Loki je tak sladkej. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo. Když už ho chce pomalu adoptovat i Clint, něco na tom bude. :D

      Vymazat
  3. Kdo by nechtěl adoptovat malého Lokiho? Je milej, chytrej, zábavnej a neuvěřitelně sladkej.... Já nevím, prostě pokaždé, když čtu o malém Lokim, tak se mi vybaví jeden úplně strašně moc kawai obrázek Lokiho v chibi verzi..... No, Steve, jaké to je, když si velký a silný chlap, kterému padaly holky do náruče, musí zvykat zase na to malé, tenoučké, churavé tělíčko? Je dost možné, že Loki nesl víc knih než Clint... Ne, dobře, nebudeme mu křivdit :D (Jsem si musela rýpnout... :D) Bojím se co bude následovat, protože až se Loki dozví, co se doopravdy stalo... Jeho deprese bych nechtěla mít.... Ježiš, já tu další kapitolu snad nebudu číst! zas budu místo Lokiho objímat a konejšit velkého plyšového psa :DDDD Super překlad :) Když je ta kapitolka kratší, myslíš, že by bylo možné ji přeložit za kratší čas? :D Prosím, smutně koukám.. (psí oči, vůbec je neumím, ale představ si, že je na tebe dělám :DD)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budeme doufat, že Lokiho dětská mysl není schopna takové deprese, jaké je schopna ta jeho dospělá. :D

      A psí oči na mě nefungují ani u psa!

      Vymazat
  4. Se jen zeptám, mail dorazil, nesežralo ho po cestě něco? (Mám takovou veselou zkušenost s mailem na centrumu, který naprosto nechápal definici spamu a dokud jsem mu řádně nedomluvila házel poštu v podstatě obráceně a pak se jeden divil, že mu nic nechodí. Jinak mám primární na seznamu.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dorazil, sice bez mého vědomí, ale dorazil! :D Kdybys nenapsala poznámku o sežrání, tak mě to ani nenapadne. Ale jedna novinka by byla, nebyl ve spamech, nýbrž v konceptech. Děkuju ti za něj a jdu pracovat na tom svém. :) A dám si pozor na koncepty.

      Vymazat
  5. Prosím, prosím, pojďte blíže dámy a pánové! Máme tu na prodej úžasný produkt, který vás bude obšťastňovat i ve své dospělosti. Jako mladé dítko si můžete přát králíka v klobouku nebo může uřknout vašeho nepřítele. Pro dobrý příklad našeho bodrého srdce zde máme příklad, který má zelené oči a lehce křepelkovou osobnost. Je za levno dámy a pánové, za levno. V dospělosti má dobrou postavu, takže si ho můžete někam vystavit a doufat, že vás nezabije. K jednomu balení zde máme i helmu a nějaké oblečení, do kterého ho můžete oblíkat. V balení je samozřejmě i Hello city obleček....
    A tak bych to viděla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hello city? Myslela jsem Hello Kitty :D Tohle byl ospalej fail, pardon. :D

      Vymazat
    2. Hello Kitty si nezaslouží správně napsané jméno! :D

      A ten produkt vypadá dobře i bez reklamy, natož s ní! Ale s oblečky bych to neriskovala, zas takovou odvahu nemám. :D

      Vymazat
  6. Já ho chci domů! Konečně dítě podle mého gusta. S takovým bych věděla co. Měl by se se mnou dobře! A Thora bych mu pořídila klidně i plyšového! :-D

    OdpovědětVymazat