Péefko 2021

Dá se tady (k) tomu roku vůbec něco říct?

Už si nepamatuju, kdy naposledy jsem si šla na AO3 zahledat v povídkách na tento fandom. Musí to být celá věčnost. Možná ještě doby mých středoškolských let, které se nějak... podezřele rychle vzdalují. A přesto! Jizvy jsou stále hluboké. 

Nicméně. Spousta věcí se změnila a s drtivou většinou z nich se ještě snažím teprve smířit a vypořádat. Některé se prostě velice, velice nepovedly. Jiné mají takovou hořkosladkou příchuť. Pár šutrů jsem si shodila ze zad a předstírám, že ty úlomky, co uvízly na ramenou, nevidím. 

Psaní

Co se tvorby týče - je to bída, alespoň k tomuto fandomu. (Pořád platí, že smetí jiných fandomů vkládám na AO3.) Na jedné mini sérii k Thorovi pracuju. Po březno-dubnové krizi jsem si zase vyjasnila trochu víc věcí, když dojde na psaní obecně. Takže tak - stejně není kam spěchat. Z tvorby jiných fandomů jsem byla podstatně aktivnější - až jsem byla překvapená! 

Zaměřila jsem se letos na Mafiu, která mě zase trošičku tvořitelsky nakopla. Taky jsem k radosti své velké knihovny zabrousila do papírových knih a fanfikce omezila na všech frontách, i když to vlastně nebylo plánované ani chtěné. 

Na co můžu být letos pyšná, je jedině únorové dokončení Velvyslance. Ono je to těžko novinka, ale já mám docela problémy dokončovat věci. Beru to jako svou celoživotní výzvu, kříž, který musím nést, prokletí, které chci zlomit. Dokud tu věc nedokončím, do smrti ji budu mít v hlavě a bude tam strašit. Dodnes tam jsou věci, které jsem psala v jedenácti letech. Přitom nemám v úmyslu s tím cokoli dělat a ty povídky dokonce už ani neexistují. Jinak! K Velvyslanci jsem konečně udělala i ty popisky kapitol, což mi zabralo... to nebudu radši ani říkat.

Jinak na konto přibyla jedna jednorázovka a dvě kapitoly zmíněné nové kratší série, která se mi přenese do dalšího roku. Byl to nápad z roku 2018 a už hodně dlouho jsem se do toho chtěla pustit - a jsem velice rozhodnutá to i dokončit, i kdyby mi to mělo zabrat další rok. (Tímto všechny věrné varuji.)

Mateřská - mé milé strašidlo, které zmiňuju snad v každé autorské vykecávce navzdory tomu, že je mi to čím dál blbější. Pracuju na poslední kapitole, která by nebyla poslední, protože by ukončila celý příběh, ale protože by nejspíš uzavřela sbírku na dobu neurčitou - což se docela klidně může rovnat navždy, známe to. Velice neprozíravě jsem poslední část ukončila cliffhangerem, takže si za to můžu sama. 

Eště ináč

Okolo Vánoc jsem se i já stala obětí té bestie, co tu už rok lítá ve vzduchu a všem otravuje život. Mám docela (říkám s překříženými prsty, protože je mi momentálně na pytel) lehký průběh, který se ze začátku tvářil jako bezpříznakový. Takže do nového roku kráčím s hlavou poněkud svěšenou a s kolegy za zády, kteří mě teď budou nenávidět. Taky s větší mírou únavy, než je u mě obvyklé, což je teda - fest. Jsou ale i horší způsoby, jak přivítat další rok, že jo. Takže co? Takže hlavu vzhůru. Bude to ještě zajímavé.

Přeji vám (ať už sem chodíte ze setrvačnosti nebo jste tady o cosi zakopli poprvé a naposled) v dalším roce jen to nejlepší. I letos mi bylo ctí, poutníci. Dávejte na sebe pozor. 

A víte, že vás miluju.

Ali

Share:
spacer

5 komentářů:

  1. Ahoj,
    doufám, že v novém roce pro tebe bude všechno lepší a že následky onoho onemocnění brzy odezní a budeš se cítit dobře.
    Jsem ráda, že tě tvořivost stále neopustila - ač se momentálně soustředíš na jiné fandomy. Ovšem tvorba je léčba na duši a člověk ji ve svém životě potřebuje :D . Každopádně se hrozně moc těším na další marvelovinu z tvého pera. Měj se moc krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně to někam nasměrovat, i kdyby do jiných vod! Svatá pravda. V průběhu roku to nevypadalo moc nadějně, takže mě ta kapka živé vody ke konci roku trošičku povzbudila. Moc děkuji za krásná slova. <3

      Vymazat
  2. Doufám, že tě to moc nezvalchuje a prostě to řádí koukám všude. Jinak přeju hodně sil do nového roku. Jinak jsem měla pocit, že jsem tohle shipu už přecpaná a pak jsem znova hodila Behind wind, protože autorka hodila odkaz na český překlad, který jsem do té doby měla přednosem a nevšimla si toho. Takže čekám, že si zase hodím nějaké další opáčko. Fakt bych ráda napsala něco milýho, asi bych se mohla kopnout a hodit na tebe nějaký hezky napsaný doporučení, protože si myslím by mohl sednout dalším pár lidem. Jinak takový trochu odloučení mám s HP, jako knihy bych si ještě přečetla, ale vidím fanfikci, vidím tagy a nic. A teda Fantasická zvířata jako film, Mloka miluju, ale krom ještě toho americkýho mudly a sester je jedno celý nope. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám! Datum ukončení nemocenské se blíží a mně se to spíš horší, takže mám docela nervy z toho, že bych to musela prodlužovat a v práci mě pak nejspíš zlynčují. :D Neplánovat, hlavně nic neplánovat.

      Na tenhle fandom - a vůbec nějaký ship v těchto vodách - je už u mně taky potřeba opravdu zvláštní nálady, nějaké specifické konstelace, bůh ví čeho vlastně. Je to škoda, protože materiálu je obrovské množství. Tolik věcí mám ještě v záložkách "na později", kdy to mám stíhat? ;D Myslím, že Bend around the wind v češtině kolem mě taky jenom prolétlo s tím, že se na to MUSÍM podívat, ale ještě se to nedostalo ani do první stovky na pořadníku... ale jak jsi mi to připomněla... hmm. :)) Už jen z respektu před někým, kdo vidí 400 tisíc slov a řekne si - to přeložím! To bych chtěla někdy zažít. :D

      Vymazat
    2. Co se toho překladu týká tak jsem si užila daleko víc dialogy, najednou jsem viděla fakt takové drobnosti, co s mým levelem angličtiny nevidím, takže pokud je tvé čtení na vyšší úrovni tak nevím, co by ti to dalo. :D

      Vymazat